Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

O Τριγωνοψαρούλης.


Διαβάσαμε τον Τριγωνοψαρούλη, αγαπημένο ήρωα πολλών παιδιών. Το βιβλίο γράφτηκε από τον Βαγγέλη Ηλιόπουλο, εικονογραφήθηκε από την Λήδα Βαρβαρούση και εκδόθηκε από τον Πατάκη (Αθήνα, 1997).
Το βιβλίο αυτό συνδέθηκε με την 3η ενότητα της Γλώσσας και με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που υλοποιεί η τάξη μας με τίτλο "Με αφορμή ένα βιβλίο".

Ο Τριγωνοψαρούλης είναι ένα ψάρι με τριγωνικό σχήμα, τόσο που δε μοιάζει με κανένα άλλο. Και το μυαλό του όμως είναι τριγωνικό: διαβάζει και γράφει μόνο ό,τι έχει σχέση με τρίγωνα, κι έτσι δεν τα καταφέρνει καθόλου καλά στα μαθήματα. Αποτέλεσμα; όλο το σχολείο στο βυθό τον κοροϊδεύει και εκείνος νιώθει αδικημένος και απομονωμένος. Όταν όμως έρχεται η κρίσιμη στιγμή, αποδεικνύει ότι όχι απλώς αξίζει την αναγνώριση των συμμαθητών του, αλλά και κάτι παραπάνω!
Ακούμε τα τραγούδια του και ...




Στίχοι Βαγγέλη Ηλιόπουλου και Μουσική : Δέσποινα Μπογδάνη- Σουγιούλ

Εδώ κάτω στο βραχάκι
Ξεκουράστηκες λιγάκι
Ένα φίλο εγώ δεν έχω
Μόνος όλη μέρα τρέχω
Αχ και να ακούγατε τι έχω να πω
Από την ψυχή μου σαν τραγουδώ Δεν είμαι χαζούλης, δεν είμαι κουτός
Ο Τριγωνοψαρούλης, ο διαφορετικός.


Στους βαθμούς δεν έχω δέκα

Τα γραπτά σου όλα φέρτα
Δε με θέλουν στο παιχνίδι
Δε με παίζει ούτε μύδι.



Στίχοι Βαγγέλη Ηλιόπουλου και Μουσική : Δέσποινα Μπογδάνη- Σουγιούλ

Ψαράκια, ψαράκια, οργανωθείτε
ψαράκια, ψαράκια, μην το δεχτείτε
όλα μαζί αγωνιστείτε
και με μια φωνή να πείτε (2)

Πριν να πιαστούμε στα δίχτυα του ψαρά
πριν καταλήξουμε στην ψησταριά
πριν γίνουμε όλα σούπα κακαβιά
ας κάνουμε κάτι βρε παιδιά(2)

Ψαράκια, ψαράκια, αντισταθείτε
ψαράκια, ψαράκια, ξεσηκωθείτε
όλα ενωμένα αγωνιστείτε
και με μια φωνή να πείτε (2)

Πριν καταλήξουμε στην ψαραγορά
πριν μπούμε στα καφάσια του ψαρά
πριν γίνουμε βραστά ή τηγανητά
ας κάνουμε κάτι βρε παιδιά (2).

Κριτική και αποτίμηση του έργου στο πολύ καλό ιστολόγιο της Παιδικής Λογοτεχνίας.

Για να μάθουμε πιο πολλά για τον συγγραφέα του βιβλίου Βαγγέλη Ηλιόπουλο, διαβάζουμε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου